Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2015

Μαθησιακές Δυσκολίες

                                              Οδηγίες για τους δασκάλους

  • Φέρνουμε τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στα μπροστινά θρανία, μακριά από πόρτες και παράθυρα, για να μην υπάρχει διάσπαση της προσοχής τους.
  • Τα βάζουμε να καθίσουν με συμμαθητές τους που έχουν ήρεμη συμπεριφορά και που έχουν ενδεχομένως τη θέληση και τη δυνατότητα να τα βοηθήσουν.
  • Ενθαρρύνουμε την ανταλλαγή τηλεφώνων με συμμαθητές τους, ώστε να μπορούν να αναζητήσουν εργασίες και μαθήματα, που δεν έχουν προλάβει να σημειώσουν.
  • Δεν κατακρίνουμε λάθος εργασίες και έλλειψη βιβλίων ή τετραδίων, ενώ επιμένουμε στο να έχουν σημειώσει και κατανοήσει πλήρως τις εργασίες που τους έχουμε αναθέσει.
  • Κατά την παράδοση του μαθήματος κρατάμε καθαρή και σταθερή ομιλία, χρωματίζοντάς την με ένταση, ζωντανεύοντάς την με κίνηση και φορτίζοντάς την με συναίσθημα, με σκοπό να τραβήξουμε την προσοχή τους. Επίσης αναζητούμε το βλέμμα τους και τα αγγίζουμε με μια κίνηση, χωρίς όμως να διακόπτουμε τη ροή του λόγου μας. 
  • Συνδέουμε την παράδοση με σχεδιαγράμματα πάνω στον πίνακα, στα οποία επανερχόμαστε τακτικά, την ώρα που ζητάμε από τα παιδιά να επαναλάβουν με δικά τους λόγια τα επιμέρους σημεία. 
  • Γράφουμε καθαρά στον πίνακα με μεγάλα γράμματα και αρκετή απόσταση μεταξύ των γραμμών. Χρησιμοποιούμε μαρκαδόρους διαφορετικών χρωμάτων και υπογραμμίζουμε τα σημαντικά. Δε σβήνουμε αμέσως τον πίνακα, αλλά αφήνουμε το κείμενο για μεγάλο χρονικό διάστημα πάνω σ΄αυτόν, για εμπέδωση και αντιγραφή, ενώ ελέγχουμε συχνά.
  • Κάνουμε μια πρόχειρη εισαγωγή στα βασικά σημεία της παράδοσης και μια επανάληψη στο τέλος της, ζητώντας τη συμμετοχή τους. Μπορούμε να δώσουμε στο τέλος μια φωτοτυπία με την περίληψη του μαθήματος, έχοντας υπογραμμίσει τα σημαντικά σημεία πάνω σ΄αυτήν, ενώ τα ενθαρρύνουμε να κάνουν το ίδιο και πάνω στα βιβλία τους. 
  • Ρωτάμε στην εξέταση του μαθήματος με το πού, πώς, γιατί, πότε κ.λ.π., χωρίς να ζητάμε να λένε απέξω το μάθημα. Εμείς βοηθάμε στη σύνδεση των προηγούμενων πληροφοριών με τις επόμενες.
  • Ελέγχουμε τακτικά ότι μας παρακολουθούν, κάνοντάς τους αιφνιδιαστικά ερωτήσεις για το τι ξέρουν, πιστεύουν ή νομίζουν ότι θα συναντήσουν παρακάτω.
  • Επιτρέπουμε τον σχεδιασμό διαφόρων συμβόλων πάνω στα βιβλία ή στα τετράδιά τους, εφόσον τους βοηθούν στο να ανατρέχουν πιο εύκολα σε σημαντικά σημεία των μαθημάτων ή των εργασιών τους. Επίσης προτείνουμε να χρησιμοποιούν αυτοκόλλητους σελιδοδείκτες για κάθε μάθημα.
  • Αναθέτουμε στους μαθητές διάφορες εργασίες όπως π.χ. να σβήσουν τον πίνακα ή να τακτοποιήσουν κάτι, δημιουργώντάς τους το συναίσθημα της συνεισφοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.