Το θωρηκτό "Γεώργιος Αβέρωφ", όπως ονομάστηκε προς τιμήν του δωρητή, κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου 1910 και την 1η Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο.
Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε ήταν 23 κόμβοι.
Συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στους Βαλκανικούς Πολέμους, στη Μικρασιατική Εκστρατεία, καθώς και στους δύο Παγκόσμιους Πολέμους.
Είναι ζήτημα εάν στην παγκόσμια ιστορία θα μπορούσαμε να συναντήσουμε άλλο πολεμικό πλοίο που να συνδέθηκε για σχεδόν μισό αιώνα τόσο στενά με την ιστορία και τα πεπρωμένα ενός έθνους.
Το θωρηκτό "Γ. Αβέρωφ" μαζί με την προσωπικότητα και το πατριωτικό ήθος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση ιστορικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας, χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα και την ατίμωση.
Σήμερα χρησιμοποιείται ως Πλωτό Ναυτικό Μουσείο.
Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε ήταν 23 κόμβοι.
Συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στους Βαλκανικούς Πολέμους, στη Μικρασιατική Εκστρατεία, καθώς και στους δύο Παγκόσμιους Πολέμους.
Είναι ζήτημα εάν στην παγκόσμια ιστορία θα μπορούσαμε να συναντήσουμε άλλο πολεμικό πλοίο που να συνδέθηκε για σχεδόν μισό αιώνα τόσο στενά με την ιστορία και τα πεπρωμένα ενός έθνους.
Το θωρηκτό "Γ. Αβέρωφ" μαζί με την προσωπικότητα και το πατριωτικό ήθος του Ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, συνέδεσε άρρηκτα το όνομά του με τη διαμόρφωση ιστορικών γεγονότων εθνικής εμβέλειας, χωρίς ουδέποτε να γνωρίσει την ήττα και την ατίμωση.
Σήμερα χρησιμοποιείται ως Πλωτό Ναυτικό Μουσείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.